Když se zamyslíte nad těmi podnikateli, co znáte, zjistíte, že jsou to lidé různých povah a vlastností. Pro podnikání nutně nemusí stačit jen tzv. tvrdé lokty, jak si mnohdy představujeme. Jisté ale je, že nějaké společné rysy úspěšní podnikatelé určitě mají. Co by to mohlo být?
Vybaví se mi vždy slova mojí kosmetičky, která mi jednou vyprávěla: ¨ Já, kdybych si neřekla, že chci být kosmetička a že budu mít svůj salon (dokonce na místě, kde opravdu pracuje), tak bych to NIKDY neměla! ¨ Co z jejího vyjádření plyne? Není možné něco začít bez konkrétní představy a také postupných kroků, které nás dovedou k cíli. Takže jedním ze společných rysů úspěšných podnikatelů je CÍLEVĚDOMOST. Mít jasnou představu o tom, v čem chcete podnikat a jakým způsobem toho dosáhnete. Další vlastností mohla být UKÁZNĚNOST. Proč? Představte si, že si sami domlouváte nebo stanovujete čas na práci a na schůzky. V případě, že nejste ukáznění se může stát, že budete práci odsouvat a nedokončíte ji v termínu nebo se na smluvenou schůzku nedostavíte včas, což může pro podnikatele znamenat ztrátu zákazníka. A co VYTRVALOST? Vaše počáteční snahy začít s podnikáním, nemusí být hned úspěšné. Je snad nutné se kvůli tomu vzdát? Pokud jste vytrvalí, budete to zkoušet dál. Například tak, že pokud se Vám nepodaří uspět v jedné oblasti podnikání, zkusíte jinou, oslovíte jinou skupinu potencionálních zákazníků nebo rozšíříte své působení do větší oblasti, jiného města apod. To nás přivádí k další vlastnosti, tou je NÁPADITOST. Vždyť za každým úspěšným projektem stojí nápad. Nebojte se zkusit dát do praxe i tzv. hloupé nápady. Před časem se mi do ruky dostal zápisník, který má na začátku moto: ¨Největší nápady jsou na první pohled ty nejbláznivější. ¨
Nemějte tedy obavy, když Vás něco bláznivého napadne. Třeba je to právě ten správný podnět na podnikání!