Návštěvnost webu již dávní není jen o počtu a kvalitě klíčových slov. Je to samozřejmě stále velmi důležité, ale musíte to spojit s tunou dalších věcí, které vás dovedou k úspěchu. Chcete vědět, co potřebuje vaše stránka k tomu, aby se uchytila a zaujala? Rozhodně je to SEO. Co to je SEO? To je nečekaně složitá otázka s komplexní odpovědí a vysvětlit to laikovi není vůbec jednoduché.
Zkratka SEO se do češtiny překládá jako „optimalizace pro vyhledávače“. Překlad je to trochu nemotorný a zavádějící, protože obsah by se neměl tvořit jen a pouze pro vyhledávače, ale hlavně pro lidi. Nikdy nezapomínejte na to, že tvoříte texty pro ty, kteří je skutečně budou číst a ne primárně pro roboty na Googlu. I pro ně je ale musíte přizpůsobit, aby se web dostal na vyšší pozice a relevantní čtenáři vás snáze najdou.
Co je nejdůležitější
Existují faktory, které jsou pro úspěch zásadní. V hlavní roli je pochopitelně kvalitně napsaný obsah podle SEO pravidel. Ten by měl vycházet z analýzy klíčových slov a alespoň malé analýzy konkurence. Hodně důležité jsou ale i detaily v podobě titulku, meta popisku stránky, smysluplnému členění textu a sémantice zdrojového kódu.
Obrázky jsou stejně podstatné
Možná si to nemyslíte, grafika, obrázky a fotografie jsou extrémně důležité. Lidé čtou očima, takže text musí jednoduše skvěle vypadat. Vzhledem k tomu, že na zaujetí čtenáře máte jen pár vteřin, tak na obrázcích byste si měli nechat záležet. Podstatné je hlavně to, aby byla grafika kvalitní, ale zároveň neměla šílenou velikost, jinak viditelně zpomalí načítání celých stránek.
Kdo se o tohle všechno stará?
Tato otázka je klíčová pro všechny majitele webů, kteří nemají čas nebo si nevěří ve vytváření obsahu. Ideálně by se o kompletace všech podstatných věcí vývojáři, ale většinou se o to stará SEO specialista nebo agentura. O texty jako takové potom stará copywriter, kterého byste si měli doopravdy dobře vybrat. Právě on totiž bude dávat vašemu obsahu tvář.